fredag 14 oktober 2011

Dag 14 Seoul eget program -9/10

Blev väckt kl 05.00 då min rumskamrat Sten-Åke skulle till flyget med
de övriga. Kunde inte somna så skrev lite i dagboken istället. Köpte
en ny resväska idag eftersom handtaget på den gamla hade gått sönder.
Fick plats med alla mina grejor i den så inga problem.

Tog sedan tunnelbanan till Asiens största underjordiska
shopping-marknad (Coex-Mall). Absolut den största jag någonsin sett.
Gick fel två gånger. Det är ju söndag och folk är lediga så riktigt
knökfullt. Fattar inte hur allt kan bära sig. Gå omkring här är inget
för mig men verkligen kul att ha sett det. Alla går omkring med
mobiler, gammal som ung. Så många har jag heller inte sett göra det
förut. Helt sjukt. Vi tycker många gör det hemma men ingenting hur det
är här.

Har nu bytt till ett litet billigare hotell eftersom det inte gick att
bo en natt till på det vi bott på. Det var fullbelagt. Veckan som gått
har kineserna varit lediga och passat på att semestra här. Tror att
trycket lättar under veckan.

På. Vägen hem köpte jag tågbiljett till Busan som ligger sydväst om
Seoul. Resan dit med KTX-express tar ca 2.5 timme.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar